سبک زندگی

بهترین روش نورپردازی آشپزخانه کوچک

احتمالاً جمله “آشپزخانه قلب خانه است” را شما نیز بارها شنیده‌اید، اما چرا چنین جمله‌ای رایج شده است؟! آشپزخانه در واقع مهمترین قسمت هر خانه‌ای است، زیرا در آن وعده‌های غذایی را آماده و سرو می‌کنیم، میزبان مهمان‌ها هستیم، بچه‌ها تکالیفشان را انجام می‌هند و موارد بسیار دیگری که باعث شده آشپزخانه به مکانی چندمنظوره در هر خانه‌ای تبدیل شود. بنابراین رعایت اصول نورپردازی در آشپزخانه برای پوشش نیاز تمامی کاربردهای مختلف آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

کدام قسمت‌ آشپزخانه به نور بیشتری نیاز دارد؟
در کدام قسمت آشپزخانه غذا درست می‌کنید؟ اولین گام برای نورپردازی اصولی آشپزخانه پاسخ به این سوال است. پاسخ این سوال به شما نشان می‌دهد که در کدامین قسمت‌های آشپزخانه نیاز به نوری متمرکز، شدت روشنایی بیشتر و چراغی با فاصله کمتر دارید.

برای افزایش جذابیت بصری محیط از چراغ‌های تزئینی (accent lighting) مانند لوستر و آویز و در انتها برای بهبود حس کلی فضا و روشنایی یکسان از انواع چراغ‌های سقفی و پنل‌ها در اطراف اجاق گاز و کانتر بهتر است که استفاده شود. پس از پایان نصب تجهیزات نورپردازی از دیمر، کنترلر و کلید برای کنترل و تنظیم مقدار و نوع نور در ساعت‌های مختلف شبانه روز می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *